tel: 71 / 79 000 75
tel. kom. 506 501 852
e-mail: biuro@quali.pl
Wrocław, pl. Wolności 11/101 więcej >>
SZKOŁA
GRAFIKI
KOMPUTEROWEJ
STRONA GŁÓWNA

Quali na Facebooku


CORELDRAW I PRZYGOTOWANIE DO DRUKU



Szkolenie poświęcone praktycznej nauce programu przeznaczonego do tworzenia grafiki wektorowej, powszechnie stosowanego w drukarniach, agencjach reklamowych i działach graficznych firm, niezbędnego w przygotowaniu kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej i tożsamości firmy. 

Uczestnik kursu nauczy się: 

  • tworzenia grafik wektorowych takich jak: logo, piktogramy, symbole graficzne, ilustracje
  • pracy z tekstem, czcionkami, blokami tekstów, edycji stylów, tabel
  • tworzenia broszur, wizytówek, folderów reklamowych, ulotek, papierów akcydensowych, opakowań
  • pracy z grafiką rastrową
  • tworzenia własnych stylów, wypełnień, kolorów oraz elementów takich jak tekstury, desenie, efekty, pisaki
  • tworzenia odwzorowań złożonych kształtów: typu mapy, schematy, dokumenty techniczne
  • przygotowania projektów do druku
tryby szkolenia

1. STANDARDOWY

  • zajęcia dwa razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych lub wieczornych, opcjonalnie w soboty
  • 8 spotkań (1 sp. to 3 godz. lekcyjne), łącznie 24 godziny lekcyjne;

2. INTENSYWNY

  • zajęcia codziennie przez 5 dni, od pon. do pt. po 8 godzin lekcyjnych w godz. 9.00 - 15.00 (z półgodzinną przerwą)
  • 40 godzin lekcyjnych

Szkolenie jest indywidualne (jedna osoba na zajęciach). Możliwy jest również kurs w grupie od 2 do 4 osób (np. z jednej firmy).

Zobacz CENNIK.

terminy


najbliższe zaplanowane szkolenia w zakładce: PLAN SZKOLEŃ lub TERMINY

 

program kursu

Corel

1. Podstawy pracy z Corelem:

  • poruszanie się po ekranie z użyciem skrótów klawiaturowych
  • tworzenie prostych elementów: linii, ścieżek, krzywych Beziera, pisaków
  • tworzenie obiektów, grupowanie ich, łączenie
  • użycie wypełnień jednolitych, tonalnych, tekstur, deseni
  • określanie właściwości konturu.

2. Loga:

  • transformacje, rozmieszczenie, kształtowanie obiektów
  • wyrównywanie obiektów względem siebie
  • ustawianie elementów względem dowolnego punktu
  • kształtowanie, transformowanie figur
  • przekształcanie obiektów na krzywe, kształtowanie za pomocą węzłów
  • wykonanie dowolnego logo lub symbolu graficznego.

3. Środki artystyczne, efekty trójwymiarowe, przeźroczystość:

  • zastosowanie narzędzia: nóż, gumka,
  • tworzenie obiektów imitujących grafikę trójwymiarową przez użycie efektów: cień, przezroczystość, obrys, metamorfoza, głębia, obwiednia, perspektywa, soczewka, siatka gradientu
  • zastosowanie wypełnień tonalnych, wypełnienia teksturą, deseniem
  • tworzenie własnych wypełnień
  • wykorzystywanie w pracy stylów wypełnień, stylów kolorów i grafiki
  • tworzenie własnych pisaków i środków artystycznych
  • rozbijanie i przekształcanie środków artystycznych w proste obiekty

4. Tekst ozdobny i akapitowy. Ulotka reklamowa:

  • tworzenie, edytowanie tekstu ozdobnego
  • przekształcanie tekstu w krzywe i modyfikowanie go
  • zastosowanie efektu obwiedni, cienia i innych do tekstu ozdobnego
  • dopasowanie tekstu do ścieżki, edytowanie ze ścieżką, edycja tekstu narzędziem kształt
  • wykorzystanie tekstu ozdobnego do tworzenia ciekawych elementów graficznych
  • formatowanie tekstu akapitowego: justowanie, dzielenie wyrazów, wypunktowania i inicjały
  • rozmieszczanie teksty akapitowego w blokach, oblewanie grafiki, obwiednia
  • podział tekstu na kolumny, tworzenie tabel

5. Wykonanie złożonego elementu reklamowego:

  • ustawienie dowolnego układu i formatu papieru katalogu
  • stosowanie prowadnic i warstw, aby usprawnić pracę
  • importowanie grafiki z Photoshopa
  • wykorzystanie efektów dotyczących grafiki bmp
  • przekształcanie grafiki wektorowej w bmp i odwrotnie

6. Tworzenie odwzorowań złożonych kształtów, typu mapa, dokumentów technicznych, tabel.

Przygotowanie do druku

1. Podstawy druku:

  • cyfrowy przepływ prac, etapy procesu prepress
  • odbitki próbne, korekta wydruku, próby barwne
  • procesy wykończeniowe
  • charakterystyka papieru

2. Urządzenia drukujące:

  • procedury naświetlania
  • różne techniki drukowania: offset, sitodruk, itp.

3. Formaty plików postscriptowych: EPS, PDF, PRN.
4. Wprowadzanie tekstu, rodzaje fontów.
5. Praca z barwami, rozbarwienia, triada drukarska, modele kolorów CMYK, RGB, kolory dodatkowe i kolory PANTONE.
6. Przygotowanie grafiki do druku - zdjęć i grafiki wektorowej.
7. Ustawienia formatu arkusza wydruku, ustawienie formatu wizytówek, plakatu, katalogu.
8. Parametry rastra: pojecie liniatury, rozdzielczości druku.
9. Ustawienia drukarskie: składki, pasery i linie cięcia, spady.
10. Polecenie dokument info.
11. Drukowanie ilustracji z przeźroczystością.
12. Określanie rozdzielczości filtrów i efektów aktywnych, ustawienia efektów rastrowych.
13. Nadruk, zalewki.
14. Obsługa panelu podgląd spłaszczania.
15. Zapisywanie w formacie EPS.
16. Zapisywanie w formacie PDF.

Kurs jest prowadzony na wersji programu Corel Draw 12 lub x6.




 
projekt: Quali; copyright©2003::2017 |
DANE FIRMY: Quali - szkolenia i doradztwo Beata Krzyś pl. Wolności 11/101, 50-071 Wrocław, NIP: 895-169-23-55, REGON: 932931330,
NR KONTA: Mbank 25 1140 2017 0000 4902 0309 4836.